KLAVERJASSEN

Op donderdagmiddag vanaf 13:30 uur is de klaverjasvereniging actief.

WIE IS DE COÖRDINATOR?

Tonny Schreurs is een van de aanspreekpunten voor nadere informatie en de contactpersoon met het Bestuur.
Zij is vrijwel iedere donderdagmiddag aanwezig. Haar e-mail adres is tonny.schreurs@quicknet.nl

MET HOE VELEN ZIJN JULLIE?

We zijn gemiddeld met 25 a 40 leden aanwezig.

WAT DOEN JULLIE ZOAL?

Als u graag wilt kaarten dan bent u op het juiste adres. Wij klaverjassen volgens de Amsterdamse methode. De middag begint om half 2 en eindigt rondom half 5.

Wij spelen 3 partijtjes met iedere ronde andere spelers.

Wij vragen u wel een kwartiertje eerder te komen want wij moeten dan de tafels indelen. Bij binnenkomst krijgt u een nummer en dit nummer verwijst naar het tafeltje waar u begint. Wij proberen iedereen te laten kaarten. Bij een ongelijk aantal passen wij het systeem aan. Dus zijn er 3 mensen over dan spelen zij een driemansje.

Bij 1 of 2 personen over dan zitten deze mensen een potje stil. Wij houden bij wie er stilzitten en wie er een 3 mansje spelen. Zo proberen wij het stilzitten zoveel mogelijk te beperken.

Na iedere ronde worden de tellijsten bij ons ingeleverd. U zoekt dan even via een duidelijke lijst waar u het 2e potje en later het 3e potje speelt. Na 3 ronden heeft degene die de meeste punten heeft gewonnen. De winst is een klein prijsje.

Er wordt niet met het mes op tafel gekaart. Heb je een keer verzaakt, jammer dan. Dan wordt er niet geschreven maar opnieuw gespeeld. Uiteindelijk spelen we voor ons plezier en we zijn allemaal een dagje ouder dus we kunnen ons vergissen.

Als u voor het eerst komt dan mag u 2 keer komen kaarten om de sfeer te proeven en hoeft u niets te betalen. Vond u het leuk dan wordt u lid van de seniorenvereniging Haarlemmermeer Noord. Sv-HN. U betaalt daarvoor € 30.= per jaar.

Verder vragen wij van u € 3,= op de eerste donderdag van de maand. Daarvan betalen wij de weekprijs, met Pasen komt altijd de Paashaas langs. Met Sinterklaas komt er ook een verrassing en met Kerst maken wij altijd onze pot bijna leeg en wordt er een presentje gekocht. Meestal ook een hapje en een drankje.

De kaartmiddag wordt geleid door de onderstaande drie personen, als u verder iets wilt weten staan zij altijd klaar om u te helpen.

Tonny Schreurs , 06-20664272

Jos Schellings , 023-56 30 683

Jos van Gulik , 023-56 38 445

Elke donderdag zaal open om 13.00 uur en we beginnen om 13.30 uur.

Groetjes Tonny.

UITNODIGING!

Wilt u meer informatie, loop dan even binnen, op donderdag vanaf 13:00 uur in de Jeugd van Gisteren, Beemsterstraat 4.

Heel hartelijk Welkom!

KOSTEN

[Lid worden en de bijdrage voor deelname aan Klaverjassen is per jaar € 15 + € 15= € 30,-]