6 Juni 2024

Is de Jeugd van Gisteren de hele dag in gebruik als Stemlokaal

Ja , hoor daar is hij dan !

De nieuwe Bus

Hier naast een foto van de nieuwe Bus van de Senioren vereniging ,  met deze bus word U vervoerd van en naar de gevraagde bestemming !

De nieuwe website van de Seniorenvereniging Haarlemmermeer Noord, voor tips , verbeteringen , spelfouten en toevoegingen geef d.m.v. het Contactformulier dit door

aan Cees de Krijger

Welkom op de website , Seniorenvereniging Haarlemmermeer Noord bestaat uit Hoofddorp , Badhoevedorp , Vijfhuizen , Zwanenburg , Rijsenhout , Lijnden , Nieuwerbrug en Zwaanshoek.

De Seniorenverenigingen Haarlemmermeer-Noord en Haarlemmermeer -Zuid waren voorheen afdelingen van de landelijke ANBO. Beide verenigingen zijn in 2015 opgericht naar aanleiding van het feit dat de ANBO alle plaatselijke afdelingen eenzijdig heeft opgeheven en de financiën van de afdelingen heeft bevroren. De verontwaardiging onder de toenmalige ANBO-leden, die nu lid zijn van de respectievelijke verenigingen, was enorm en derhalve werd besloten om massaal het ANBO-lidmaatschap op te zeggen en een vereniging op te richten. Zo zijn de Seniorenverenigingen Haarlemmermeer-Noord en Haarlemmermeer -Zuid ontstaan.

Tot dusver wat geschiedenis.

De Seniorenvereniging Haarlemmermeer-Noord is een vrijwilligers organisatie die al vele jaren wekelijks een scala aan activiteiten organiseert en faciliteert voor haar leden.

De activiteiten bestaan uit tekenen en schilderen, bridgen, sjoelen, rummikub en klaverjassen. Ook wordt er dagelijks gebiljart. Incidenteel worden er eenmalige cursussen gegeven, zoals Salsa, Tai Chi, filosofie en een verkeersopfriscursus. Op verzoek en bij voldoende belangstelling is het altijd mogelijk een activiteit te starten die nog niet in het arsenaal van de vereniging is opgenomen.

De ruimte waarin al deze activiteiten worden bedreven is het gebouw met de zeer toepasselijke naam: “De Jeugd van Gisteren”. Dit gebouw bevindt zich in de Beemsterstraat 4 te Hoofddorp en is indertijd door de gemeente voor het symbolische bedrag van 1 euro overgedragen aan de ANBO, met dien verstande, dat het gebouw uitsluitend zou worden gebruikt voor activiteiten voor senioren. Het is nu eigendom van de Stichting De Jeugd van Gisteren, dat een eigen autonoom bestuur heeft en het gebouw ook onderhoudt en verhuurt aan verschillende groeperingen .
De Seniorenvereniging Haarlemmermeer-Noord huurt het gebouw gedurende de gehele week van maandagochtend 09.00 uur tot vrijdagmiddag 17.00 uur.

Wij nodigen u van harte uit om eens een kijkje te komen nemen in dit gezellige gebouw en deel te nemen aan één van onze activiteiten. U kunt op deze website vinden wanneer welke activiteit wordt beoefend. Wellicht wordt u geïnspireerd om lid van onze vereniging te worden.

U BENT VAN HARTE WELKOM.

Seniorenvereniging HLMRMEER Nrd
Meer informatie over ons in onze maandelijkse infoblad Meer-Senioren.